وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از آغاز برنامه مبارزه با سوءتغذیه کودکان در حاشیه شهرهای بزرگ در سال 95 خبر داد.

سلامت نیوز: وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از آغاز برنامه مبارزه با سوءتغذیه کودکان در حاشیه شهرهای بزرگ در سال 95 خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، علی ربیعی روز شنبه در حاشیه همایش شکرانه سلامت شنوایی در جمع خبرنگاران افزود: در سال 93 برنامه مبارزه با سوء تغذیه و توزیع یک وعده غذای گرم در مهدکودک ها را شروع کردیم که این برنامه را امسال در استان های مرزی گسترش دادیم و سال آینده به حاشیه شهرهای بزرگ خواهیم برد.


وی خاطرنشان کرد: طبق مطالعات انجام شده اجرای برنامه یک وعده غذای گرم در مهدکودک ها تا 40 درصد به پیشگیری از بیماری ها کمک کرد.
وزیر رفاه گفت : برنامه رشد و تکامل همه جانبه کودکان را در مهدکودک های استان های مرزی نیز آغاز کردیم تا از این به بعد تمام غربالگری ها در مهدکودک ها انجام شود.
ربیعی در ادامه به برنامه اجتماعی شدن در مهدکودک ها اشاره کرد و افزود: این برنامه در دستور کار قرار گرفته است و استانداردهای آموزشی آن از سال 95 ابلاغ خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: آشنایی با مهارت و حرفه از کودکی نیز در مهدکودک ها گسترش خواهد یافت.
وزیر رفاه گفت: باتوجه به این که پیشگیری از بیماری ها جزو اولویت های دولت تدبیر و امید است، پوشش غربالگری شنوایی در سال 95 به صددرصد خواهد رسید.
وی افزود: برای غربالگری بینایی سنجی نیز تصمیم گرفتیم در سال 95 پوشش آن را به صددرصد برسانیم؛ پوشش غربالگری بینایی سنجی در سال گذشته، 85 درصد بوده است.


وی با اشاره به وجود دو هزار و 500 مرکز مشاوره ازدواج گفت: سیاست ما حمایت از بخش خصوصی برای راه اندازی این مراکز است تا از بدنیا آمدن کودک معلول جلوگیری شود.

** پرداخت 40 درصد حداقل دستمزد به مددجویان از سال آینده
ربیعی درخصوص مستمری مددجویان نیز گفت: پرداخت 40 درصد حداقل دستمزد به مددجویان در سال آینده صورت خواهد گرفت و بودجه آن پیش بینی شده است.
وی افزود: استراتژی نگهداری معلول در خانه را نیز دنبال می کنیم.


وزیر رفاه گفت: سال 94 بدترین سال بودجه ای چند دهه گذشته برای ما بوده و ما با چند شوک بزرگ روبه رو شدیم اما توانستیم این شرایط را پشت سر بگذاریم و امیدواریم در سال 95 گشایش های بیشتری داشته باشیم.


ربیعی افزود: کمیت افراد تحت پوشش بیمه سلامت را در سال 93 و 94 دنبال کردیم و در سال آینده کیفی سازی آن را پیگیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha